Schade leaseauto! En nu?

Een ongeluk kan iedereen overkomen. Maar wat moet je nou eigenlijk in welke situatie doen? Graag wijzen wij u hieronder op de mogelijke situaties die zich voor kunnen doen.

Liever telefonisch contact? Wij zijn bereikbaar tijdens kantooruren op nummer 085-0663500.

Zorg ervoor dat je altijd je geldige rijbewijs, verzekeringsbewijs (groene kaart) en een blanco Europees schadeformulier bij je in de auto hebt.

Een eenzijdige schade is een botsing van je auto met een ander object, zoals een paaltje, een lantaarnpaal of een boom. Er is geen andere weggebruiker betrokken bij de botsing. Veelal levert dit alleen een schadepost op aan je eigen auto.
Ben je echter met grote(re) vaart op een vluchtheuvel of een ander wegmeubilair gebotst, en kun je daardoor niet meer verder rijden? Bel dan het alarmnummer welke vermeld staat op je groene kaart! U dient het volledig ingevulde en getekende schadeformulier (voor- en achterzijde) te mailen naar schade@thrust.nl.

Stap 1

Kunt u wel of niet verder rijden? Als u niet verder kunt rijden, bel dan het alarmnummer welke vermeld staat op uw groene kaart. Bel alleen politie als dit nodig is!

Stap 2

Vul het schadeformulier (voor- en achterzijde) zo volledig mogelijk in en stuur deze naar schade@thrust.nl. Stuur eventueel ook foto’s van de schade mee.

Stap 3

Dient uw voertuig gerepareerd te worden? Wij adviseren u om gebruik te maken van een met verzekeraar samenwerkende reparateur en verwijzen u daarom graag naar de groene kaart of naar www.mijnschadehersteller.nl.

Niet alle vragen op het schadeformulier hebben betrekking op een eenzijdig ongeval. Het is dus even uitkiezen welke vragen je wel of niet beantwoord. Zorg wel voor het zo compleet mogelijk invullen van het schadeformulier.
Hiermee voorkom je dat je het weer retour krijgt met het verzoek nog bepaalde vragen te beantwoorden.

Als je schade hebt door bijvoorbeeld een botsing met een andere weggebruiker, dan wordt dat een tweezijdige schade of ongeval genoemd.
Je hebt dan te maken met een tegenpartij. Wij adviseren jou om de volgende stappen te hanteren.

Stap 1

Blijf rustig! Kunt u nog rijden met het voertuig? Ga dan naar een veilige plek! Als u niet verder kunt rijden, bel dan het alarmnummer welke vermeld staat op uw groene kaart. Bel alleen politie als dit nodig is!

Stap 2

Maak altijd foto’s van de schade en de situatie ter plaatse. Dit kan misverstanden voorkomen bij de aansprakelijkheidsvraag.

l

Stap 3

Vul het schadeformulier (voor- en achterzijde) zo volledig mogelijk met de tegenpartij in. De achterzijde van het schadeformulier kunt u zelf thuis invullen.

Stap 4

Dient uw voertuig gerepareerd te worden? Wij adviseren u om gebruik te maken van een met verzekeraar samenwerkende reparateur en verwijzen u daarom graag naar de groene kaart of naar www.mijnschadehersteller.nl.

Stap 5

Mail het schadeformulier eventueel met foto’s, gegevens van getuigen etc. naar schade@thrust.nl.

Let op! Nadat de voorzijde van het schadeformulier is ingevuld dienen beide partijen het formulier te ondertekenen. Nadat de ondertekening heeft plaatsgevonden mag er niets meer gewijzigd worden!

Stap 1

U dient de diefstal te melden bij het Aangifteloket Gestolen Voertuigen. Dit loket is via het nummer 088-0087444 alle dagen te bereiken tussen 07:00 en 23:00 uur.

Stap 2

Doe aangifte bij de politie.

Stap 3

Vervolgens dient u zo snel mogelijk contact op te nemen met Thrust Insurance Services B.V. en het schadeformulier en proces verbaal van aangifte te mailen.

Verzekeraar zal na de schademelding direct een expert inschakelen om de schade vast te stellen.
Er geldt een zogenaamde wachttijd van 30 dagen waarin verzekeraar de gelegenheid heeft om het voertuig terug te vinden. Wordt de auto niet teruggevonden? En is er dekking volgens de voorwaarden? Dan zal verzekeraar overgaan tot vergoeding van de schade.

Ruitschade

Heb je ruitschade en is je auto WA met Beperkt Casco of WA met (Volledig) Casco verzekerd? Dan kun je rechtstreeks contact opnemen met een schadehersteller om de schade te laten repareren. Ga naar www.autotaalglas.nl , www.carglass.nl of www.kwik-fit.nl en maak een afspraak.
Neem altijd je groene kaart mee zodat de schadehersteller kan zien wie je verzekeraar is. Let op! Je betaalt een eigen risico bij vervanging van je autoruit. De hoogte van je eigen risico staat op je polis vermeld. Bij een WA-verzekering is ruitschade niet verzekerd.

Andere schade

Je hebt schade aan je auto door bijvoorbeeld storm, brand, inbraak of een aanrijding met dieren. Vul het schadeformulier in (zie proces ‘eenzijdige schade’) en mail deze naar schade@thrust.nl.
Heb je schade door vandalisme of inbraak? Dan doe je ook aangifte bij de politie. Het proces-verbaal van aangifte van de politie stuur je dan samen met het ingevulde schadeformulier (zie proces ‘eenzijdige schade’) ook naar schade@thrust.nl.